Mindenkinél előfordul, hogy rossz kedve van.

Van amikor már reggel úgy érzed, hogy igazából fel sem szeretnél kelni, de az is lehet, hogy napközben valaki felbosszantott, kaptál egy rossz hírt, vagy egyszerűen csak kedvedet vesztetted valami miatt.

Ebben a cikkben összegyűjtöttem neked 15 pontot ahhoz, hogy megváltoztasd a napod, és kilábalj a rosszkedvből.

Természetesen a listában vannak általános dolgok is. Ezeket mindenki ismeri, de legtöbbször mégsem jut eszébe, ha már rossz kedve van.

Nem minden pont fog mindenkinek beválni, érdemes kitapasztalni, hogy mi az, ami neked használ.

Néhány pontot személyes tapasztalat alapján gyűjtöttem össze, néhányat pedig kutatómunka után találtam. Mindegyik tipp olyan amiben hiszek, hogy segíthet.

Mielőtt belemennénk a tippekbe, van egy koncepció amit nagyon fontos lenne megismerni és elfogadni.

Amikor rossz kedved van, elengedhetetlen az, hogy azonosulni tudj vele.

Nem szabad az érzelmeidet elnyomni és menekülni. Vannak olyan esetek amikor jobb, ha van 1-2 depresszív napunk. Amikor hagyjuk azt, hogy az érzelmeink átvegyék az irányítást.

Ilyen eset lehet, amikor egy szakításon esel át, amikor elveszítesz egy családtagot, vagy valamit ami fontos neked. Ilyenkor adjunk időt magunknak és hagyjuk azt, hogy akár kisírjuk magunkból ezeket az érzelmeket. Így biztosan a későbbiekben sem fognak visszatérni. Ezek általában komoly dolgok, és időt igényelnek, hogy feldolgozzuk őket.

Ez a videó nem ezeknek az érzelmeknek a kezeléséről szól, hanem sokkal inkább arról, amikor ok nélkül lesz rossz kedvünk, vagy csak egy apróság dühít fel minket.

Ezeknél az apró dolgoknál is az első lépés, hogy elfogadjuk azt, hogy igenis rossz kedvünk van. Elfogadjuk, és megpróbáljuk kitalálni, hogy mitől lehet ez.

Egy kis időt tölts el ebben az állapotban, és ha nem szűnik a rosszkedv, akkor próbáld ki ezeknek a tippeknek az egyikét.

Az első tipp, hogy szakadj ki a közösségi médiából.

Zárd ki a facebook-ot az instagram-ot, és egyéb olyan tevékenységet, ahol mindenki azt a képet mutatja, hogy neki mennyire tökéletes az élete.

Amikor rossz kedvünk van, általában csak ront a helyzeten az, hogyha azt nézzük, hogy a másik éppen milyen tökéletes dolgot vitt véghez a kamu életében.

A mi életünk ilyenkor sokkal rosszabbnak tűnik mint valójában, azt érezzük, hogy csak nekünk vannak problémáink az életben.

Értsük meg, hogy mindenkinek vannak rossz napjai, mindenki küszködik rossz kedvel, irigységgel, féltékenységgel, csak sajnos ez nem az a kép, amit az emberek kifelé mutatnak.

Második tipp, hogy írd le a gondolataidat egy papírra.

Van egy cikkem a naplóírásról, amiben részletesen kifejtem a témát. Itt csak annyit szeretnék leírni, hogyha kézzel kiírod az érzelmeidet, akkor sokkal könnyebben tudod feldolgozni őket. Sokkal könnyebb problémákat papíron megoldanod.

naplóírás

Az írás folyamata hatékonyabb mint az, amikor például egy barátnak vagy terapeutának osztunk meg egy problémát.

Nagyon fontos, hogy szánjuk időt erre a lépésre, és legyünk önmagunkkal teljesen őszinték. Mindent írjunk ki magunkból, ami bánt. Ha kell utána nyugodtan semmisítsük meg az irományunkat, így biztosak lehetünk benne, hogy nem fog rossz kezek közé kerülni.

A harmadik tipp, hogy írjuk le, hogy miért vagyunk hálásak.

Rengeteg tanulmány bizonyítja, hogy a hála kifejezése kifejezetten jó hatással van az egészségünkre és a boldogságunkra.

Sajnos az átlag ember nagyon ritkán gondolja végig, hogy miért is hálás valójában.

Üljünk le és írjunk le pár dolgot amikért hálásak lehetünk.

Lehet ez bármi. Valami amit tettek értünk, valami amit elértünk az életben, vagy akár hálásak lehetünk azért, hogy meg tudtunk venni valamit.

Egyszerűen csak azért is hálásak lehetünk, hogy van két kezünk. Gondoljunk csak bele, hogy mennyivel nehezebb lenne az életünk kezek nélkül.

kezetlen legóember
Csak egy napig próbálnál meg kéz nélkül létezni…

Sokszor ez az apró cselekvés képes ráébreszteni minket arra, hogy valójában mennyire is szerencsések vagyunk, és mennyire király az életünk.

Negyedik tipp a zenehallgatás.

Itt nem arra gondolok, amikor 0-24 szól valami zene a fülünkben. Sokkal inkább arra, amikor leülünk a kedvenc zenéinkkel és tényleg hallgatjuk őket.

Becsukjuk a szemünket és csak a zenére koncentrálunk. Teljesen átadjuk magunkat a zene örömének.

Érdemes kipróbálni. Rendkívül pihentető érzés és hihetetlen mód oldja a stresszt.

Olyan mint egyfajta meditáció. Ha közben nem a gondolataink közt libegünk, hanem tényleg a dalszövegre, a zenére figyelünk. 10-20 perc ilyen elmélyült zenehallgatás nagyon sokszor segített már abban,hogy feldobja a kedvem.

Ötödik tipp hogy menj el sétálni, ideális esetben pedig válaszd a természetet.

Komolyan mikor volt olyan, hogy egy jó hosszú séta után ne érezted volna magad jobban?

Könnyedén feltudja tölteni az embert az, hogy mozog és halad. Az emberhez hozzátartozik a haladás az életben. Haladás nélkül nem vagyunk boldogak.

Ez a haladás lehet egy cél felé is, de egyszerűen akkor is, amikor fizikai értelemben vesszük. Ilyenkor van időnk lenyugodni, átgondolni dolgokat, kiüríteni a fejünket.

Az ember és a természet között szoros kapcsolat van, ne becsüld le ennek az erejét.

Hatodik tipp, hogy sportolj valamit.

Ez az ultimate megoldás, mivel hormonális szinten idézi elő bennünk a boldogságot.

Nem kell komoly dolgokra gondolni. Már az is segít ha a szobánkba megcsinálunk pár sorozat guggolást vagy fekvőtámaszt.

Kimehetünk futni, lépcsőzhetünk a lépcsőházban, sétálhatunk. A lényeg az, hogy mozogjunk, pörögjön föl a szívverésünk, pörögjünk fel egy kicsit.

Sokszor nehéz magunkat rávenni, de ha egyszer már belekezdtünk, akkor rengeteget fog segíteni, ez garantált. Nekem 40 perc kardió az egész napomat képes megváltoztatni.

Hetedik tipp pedig, hogy vegyél egy jéghideg zuhanyt.

Bármennyire is fájdalmas, hidd el megéri. A jéghideg víz hatására az agyad elkezd dopamint termelni, ami hozzásegít téged a jókedvhez és a motiváltsághoz.

Ezen kívül rendkívül egészséges. Segít a depresszió leküzdésében, javítja az immunrendszer működését, segíti a zsírégetést, növelheti a tesztoszteronszintet.

A metódus viszont kicsit fájdalmas. Beállsz a zuhany alá, és jéghideg vizet engedsz magadra kb. 3 percig.

Fájni fog.

jéghideg zuhany

Nyugodtan üvöltözz egy kicsit az csak segíti a jótékony hatását. Utána olyan érzés lesz, mintha kicseréltek volna.

A langyos víz nem játszik.

Nyolcadik tipp, hogy meditálj.

Erről szerintem nem érdemes sokat beszélni.

Millió tanulmány bizonyítja a jótékony hatásait. Ha eltudjuk engedni a gondolatainkat és képesek vagyunk csak a jelenben lenni, máris jobban fogjuk érezni magunkat.

Ülj le egy csendes szobába, csukd be a szemed, és kezd el számolni a légzésed.

Hagyd, hogy a gondolataid csak elsuhanjak melletted, ne kapaszkodj beléjük. Ha azon kapod magad, hogy valamin gondolkozol, ne ijedj meg, egyszerűen csak térj vissza a légzésed figyeléséhez.

Elsőre senkinek sem szokott menni.

Próbáld ki 10-20 percig.

A meditáció akkor igazán hatásos, ha minden nap gyakoroljuk. Ez egy készség aminek az elsajátításhoz idő kell.

Kilencedik tipp hogy állítsd pozitívra a testbeszéded.

Van egy tanulmány ahol a résztvevők, csak a mosolygás folyamatától boldogabbak lettek.

A testbeszéd nem csak az érzelmeinket tükrözi, hanem a testbeszéd segítségével mi magunk is befolyásolhatjuk az érzelmeinket.

Vedd rá magad egy kis mosolygásra, húzd ki magad, told előre a mellkasod. Húzd hátra a vállaid, és ne keresztezd magad előtt se a kezeid se a lábad. Minél nyitottabb a testtartásod, annál könnyebben fogsz tudni kiszabadulni a rosszkedvből.

Tizedik tipp hogy csinálj valami produktívat.

Nincs is jobb mint, amikor befejezel valamit amit már régóta halogattál. Amikor végre megírsz egy házi feladatot, vagy egy cikket. Amikor végre megcsinálsz valamit amire megkértek.

A feladat befejezése azonnal dopaminnal látja el a testedet, amitől rögtön boldogabb és még motiváltabb leszel.

A legjobb módszer a rosszkedv ellen, ha rá tudod venni magad a munkára. 10 perc alatt beszippant, és mire végzel vele, már azt sem fogod érteni, hogy miért volt egyáltalán rossz kedved.

Tizenegyedik tipp is ide tartozik, ami pedig bármennyire is vicces, nem más mint, hogy kezdj el takarítani.

Ez a lépés kombinálja a mozgást és a produktivitást, egy kis spiritualitással fűszerezve.

Takarításra rávenni magunkat nem a legnehezebb dolog, mégis elindítja a napunkat pozitív irányba. Kitudjuk kapcsolni közben az agyunkat, elszakít a problémáktól, és mindezek mellett pedig van valami öröm abban amikor a környezetünk tisztább, rendezettebb lesz.

Kicsit olyan mintha új lappal indítanánk.

Nekem ez a tanács milliószor segített, nem csak a rosszkedv leküzdésében, hanem abban is hogy utána neki tudjak állni produktívabb munkáknak is.

Tizenkettedik tipp: menj emberek közé és hagyd, hogy felvidítsanak.

Sokan érzik azt, hogy amikor rosszkedvük van, a magány a megoldás. Ilyenkor megéri rávenni magunkat és kimozdulni, beszélgetni másokkal.

Általában csak egy társaság kell ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat, még akkor is, ha először ezt nem így gondoljuk.

Tizenharmadik tipp pedig, hogy mássz ki a fejedből egy kicsit.

Amikor rosszkedvünk van, csak megállás nélkül zakatol a fejünk, arra gondolunk, hogy miért van rossz kedvünk.

Vagy megpróbálunk küzdeni ellene, vagy éppen az adott problémán pörgünk megállás nélkül.

Próbáljuk ki, hogy mi történik akkor amikor megállunk egy pillanatra, veszünk egy nagy levegőt és körbenézünk. Nézzük meg az embereket ahogy élik a mindennapi életüket. Figyeljük, ahogy elhalad mellettünk egy autó. Csak éljük meg az eseményeket olyannak amilyenek.

Rendkívül sokat segít, rájövünk arra, hogy a probléma vagy a rosszkedv amivel küszködünk, nem is annyira fontos. Rájövünk arra, hogy az élet folyamatosan halad, hogy nem csak mi vagyunk egyedül ebben a világban. Nem tudom pontosan, hogy ez miért működik ennyire jól, de nekem rengetegszer bevált már.

Ennek a technikának amúgy a neve az hogy mindfullness.

Tizennegyedik tipp hogy nézz meg egy motiváló videót, vagy podcast-et.

Motiváló videókban személy szerint nem hiszek hosszútávon. Rövidtávon viszont nagyon sokat tudnak segíteni abban, hogy egy kicsit felpörgessenek minket, vagy akár reményt adjanak.

Egy fontos tanács, ha megnéztünk egyet és érezzük magunkban a késztetést, akkor azonnal álljunk neki valami produktív dolognak.

Attól, hogy egész nap motivációs videókat néz valaki, nem fog megváltozni az élete.

A Tizenötödik tipp pedig leginkább a koffeinfüggőknek szól.

Igyatok egy kávét.

Sokszor előfordult már, hogy rossz kedvem van, és valójában csak egy kis koffein hiányzott a szervezetemből. Azonnal minden nem létező problémámat megoldotta.

kávé

Koffein egyébként is segít abban hogy felszabaduljanak a boldogsághormonok és egy kis energiát adjanak a napunkhoz.

Akik viszont nem kávéznak, azoknak azt ajánlom, hogy tartsák is meg ezt a jó szokásukat.


15 tipp, amit tudok neked adni, azzal kapcsolatban hogy kilábalj a rosszkedvből. Legközelebb ha gáz van, olvass vissza, és próbálj ki 1-2 tippet, hátha használ neked valamelyik.

Ha tetszik az oldal, és úgy érzed, hogy tudok neked értéket átadni ezekkel a cikkekkel, akkor ha van módod rá, kérlek téged, hogy támogass patreon-on keresztül. Ez egy oldal ahol havi szinten akár már 1 dollárral is tudsz engem támogatni.

Minden dollár számít. Ha csak az olvasók fele megteszi ezt, akkor már főállásban dolgozhatok a blogon és a videókon.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu